onsdag 18 september 2019

Höstpiffa med textilier och belysning samt en suverän rabattkod

Inlägg i samarbete med Ellos



Två knep för att snabbt få en mysigare höstkänsla är att satsa på textilier och belysning.
Tipsar om mina favoriter hos Ellos Home som har väldigt mycket fint inom de kategorierna.

Med min rabattkod ”405438” får du hela 30% (!) rabatt på dyraste varan inkl märken (ej möbler) så passa på! Erbjudandet gäller till och med den 30/9 2019.

Häng med här så ska jag visa er mina favoriter!





Kuddfodral i tvättad bomull med rutstuktur som är snygga att matcha ihop. Perfekta tillsammans i soffan eller i sovrummet.



På hösten vill vi kompensera det kalla utanför och inget ger en sådan varm och ombonad känsla som gardiner. Underbara sammetsgardiner som även är mörkläggande. Perfekt i sovrummet!



Glöm inte hörnorna i ditt hem! Ett supertips är att hänga en ljusslinga från golv till tak. Detta förstorar intrycket i rummet och lyser upp på ett oslagbart sätt.



Du vet väl att i ett normaltstort rum behövs minst 5-7 ljuskällor. Tänk också på att fördela belysning i rummet både lågt och högt för att få ett harmoniskt intryck. Den här fina bordslampan skapar garanterat stämning i höst.



Tänk också på olika typer av belysning; allmänbelysning, stämningsbelysning, punktbelysning.



Utnämner detta kuddfodral i sammet till ett av höstens snyggaste. Underbar rostbrun kulör och jag bara älskar mönstret. 



Något som man inte får slarva med för att få till det där med snygga kuddar är att satsa på innerkuddar av bra kvalitet som är följsamma och går att trycka till för det rätta ”stuket”. Denna prisvärda innerkudda med fjäderfyllning uppfyller det kravet.

För den rätta fluffiga looken kommer här pufftricket :-)
Skaka kudden, placera den i soffan, ta ett tvåhandsgrepp och slå till på båda kortsidorna. Därefter ett karateslag på ovansidan för det rätta vecket. Ibland kan det behövas en knuff i magen (mitt på) också.



Mitt sista hösttips för den här gången är att satsa på en vacker duk och gärna med tillhörande servetter. Lägg en duk på bordet och genast blir vardagen lite festligare!

Trevlig höstpiffning!
Kram M ❤


Inga kommentarer: