tisdag 24 september 2019

Höstpiff med vackra vaser och torkat gräs

Inlägget innehåller annonslänkar





Förra veckan när jag var inne i Malmö köpte jag ett par så fina torkade blombollar i en blomsterbutik. Vet inte vad de heter men har sett dem på rätt många ställen. Torkat gräs, vass och blomställningar är ju hetast av hett i höst och visst är det fint med den naturnära färgskalan! Den ger en sådan värme till inredningen.

Det sägs att även så kallade traditionella eterneller ska komma tillbaka men får lite rysningar när jag tänker tillbaka på torkade rosor och annat... Been there.... Men man ska ju aldrig säga aldrig. Det har man ju lärt sig.


Jag tycker att gräs och torkat passar så bra i bruntonade glasvaser. Kontrasten mellan det blanka och det matta samtidigt som det är samma ton är verkligen effektfullt.


Min bruna glasvas är tyvärr slut men jag har snokat upp några andra som är lika fina så håll till godo:




Även denna på kampanj just nu.


Och ta daaa - på kampanj nu.











Idag har jag även beställt hem några paket med tulpanlökar som jag ska sätta i kruka nu i höst. Det blev så himla fint i våras så nu blir det favorit i repris på den! Måste tipsa om att till och med midnatt idag (24/9) får ni 15% på era beställningar av lökar och annat hos Odla. Rabatten dras av med koden "hostplantera" när ni anger den i kassan. 


Ha en fin dag!
Kram M ❤

Inga kommentarer: