tisdag 29 november 2022

Julpyntat vardagsrum



It's beginning to look a lot like Christmas.

Myset inomhus nu alltså. Oslagbart. Idag bjuder jag på lite julinspo från vårt vardagsrum i Casa Vik.

Ljus och blommor är nog det bästa jag vet med julen. Här på matbordet har jag fyllt den höga vasen med makalöst vacker amaryllis och min egenhändigt hopknåpade krans med ljus.

Bakom mig skymtar apelsingirlangerna och adventsljusstakar i fönstren och runt det stora fönstret har jag virat en slinga med granris. Det blev sååå mysigt. Jag ska göra ett eget inlägg om detta.



Och här i soffhörnan hänger Snöblommorna på plats i fönstren på terassdörrarna.
Snöblomman är fortfarande en av de vackraste "stjärnorna" jag vet.



Det lilla lärkträdet (fejk som jag köpt på Jysk för några år sedan) är på plats med en liten ljusslinga i och på vitrinskåpet har jag hängt en pappersdekoration.



Här på soffbordet en ny kruka/skål som jag helt enkelt inte kunde motstå. Gingerbread house heter den och är från Majas Cottage. Jag köpte min hos Room99.

Granlyktan Nobili och snöbollslyktan från Kähler har ni sett massor av gånger och har blivit en kär tradition på soffbordet tillsammans med den vita hjorten som jag knutit en grön rosett om (minns inte var jag köpte dessa).

En grön enkel krans på väggen maxar stämningen.



Jag planterade hyacinter i skålen och täckte med grön mossa, torkade apelsiner, några hela kanelstänger och ett par kvistar granris.


Kram M





Inga kommentarer: