tisdag 8 november 2022

En julkula som är ett doftljus



Finns det något mysigare än att starta morgonen med att tända en brasa och några ljus?
Så började min dag imorse och jag är tacksam över de dagar jag kan få en sådan lugn start på dagen.
Äta frukost i lugn och ro och sedan ta en kaffe på det och gå igenom dagens agenda.



Där på skänken står något nytt litet fint som jag inte kunde motstå...
Ser du den lilla julkulan i vitt och guld?



Öppnar man den så är det ett doftljus som doftar adventstider och jul.
Men så himla söt alltså.




Är det för tidigt att tända den redan nu? 
Alla pratar ju om "Novent" som är det nya för att kunna börja pynta och njuta av advent redan nu.
Jag är lite kluven. Visst längtar jag jättemycket men samtidigt är det 12-13 grader ute och jag gillar mina höstfärger jag har i inredningen nu.

Vi får se hur länge jag kan bärga mig ;-)



Vet du att när man tänder ett doftljus första gången så ska man låta det brinna så länge att hela ytan smälter. På så sätt bildas det förhoppningsvis inte en grop som gör att ljuset brinner upp för snabbt. 



I eftermiddag ska jag gå ut och plantera i våra blomsterlådor på framsidan. Hittade inte riktigt det jag planerat men tror det kan bli fint ändå. Vitt och grönt blir det i alla fall.

Kram M


Inga kommentarer: