onsdag 2 november 2022

Höstlöv i vas - vackert och helt gratis



Efter att vi ställt om till vintertid tycker jag att hösten kom med besked!
Så fort det mörknar nu. Det blev jag varse när jag tog en powerwalk igår.

Kylan och mörkret gör att vi behöver varma och mjuka toner inomhus som kompenserar.
Soffhörnan har jag inrett med toner i rost, skogsgrönt och ockragult tillsammans med det beige. 
Lite som naturen ser ut just nu.

En fuskpäls-pläd ligger över fåtöljen och den ger också värme både till utseendet och att svepa in sig i.
Visste du förresten att fuskpäls (även fårfällar och djurprint) tillhör eldelementet? 



Jag hittade så otroligt vackra löv i en fullkomligt sprakande färg som jag satte i en vas på soffbordet. Höstlöv kan ju vara något av det vackraste som finns just nu och naturen är generös och gratis.



Nästan ett helt litet träd där på bordet :-) 
Vi får se hur länge de står sig. De är i alla fall fortsatt fina efter ett par dagar. Och snart är det ju dags att börja kika efter amaryllis och hyacinter....



Kram M




Inga kommentarer: