tisdag 16 februari 2021

Semla eller inte och asiatisk kyckling




Har sovit som en kratta inatt igen men ljuset - LJUSET - gör ända att jag känner mig hyfsat pigg.
Även om snön fortfarande ligger kvar och det är kallt och bitigt så känns det ändå som om våren faktiskt är inom räckhåll. Man kan nästan, nästan ta på den nu. Tänk mer än halva februari har faktiskt gått.



Igår fick jag hem gardinerna jag beställt till vardagsrummet. Det blev retur igen.... De såg så fina ut när jag öppnade förpackningen. En tunn linnegardin i sandfärg. Ja, den tonen blev ju något helt annat igen när jag hängt upp dem - gula... Suck. Kollar vidare....

Idag är det visst fettisdagen. Jag är inte så mycket för semlor/fastlagsbullar/fettisbullar eller vad man nu väljer att kalla dem. Tycker det blir så mäktigt med all grädden men nu när jag ser alla bilder som visas på sociala medier så blir jag faktiskt hur sugen som helst. Vi får se om vi tar en sväng till lilla staden.



Tills dess bjuder istället på recept på en supergod asiatisk rätt med honungskyckling och krämiga nudlar som vi lagade i helgen.



Inspiration fick jag från Jennie Walldén asiatiska kokbok som jag fick i födelsedagspresent.
Det blev verkligen supergott.




Ha nu en bra tisdag kära bloggläsare - oavsett semla eller inte.
Kram M 



Inga kommentarer: