måndag 26 augusti 2019

Shoppa klimatsmart hos Returhuset

Inlägg i samarbete med Returhuset.se



Vi går in i sista veckan i augusti och sensommaren kunde inte varit bättre med strålande solsken, klarblå himmel, varma dagar och ljumma kvällar. Det är bara att tacka och ta emot och njuta så mycket det bara går innan hösten gör sitt intåg. För vi vet ju att den kommer snart. Men ändå. Här och nu - helt underbar sista-veckan-i-augusti-sommar!

Idag vill jag visa er lite nytt som hittat hem till Casa Vik. På bilden ser ni min nya Klong Constella ljusstake med sina fem armar och ljuskoppar i mässing. En tung liten pjäs som länge stått på min önskelista. Jag tycker den är så himla fin och rolig att man kan böja den i olika former.


Men vet ni vad!? Den skulle egentligen ha slängts... Det är helt sant. Sånt skojar man liksom inte om. Varje dag kastas tusentals produkter som gått i retur eller reklamation från e-handeln eller blivit utförsäkrade genom ett försäkringsbolag. Det kan vara en transportskada där kartongen är trasig men varan är lika fin för det.

Som tur är finns Returhuset som, precis som jag, älskar återbruk. Där lagar man och rekonstruerar nämligen dessa produkter. Klimatsmart och bra för plånboken.

Hos Returhuset hittar man allt från mobiltelefoner, surfplattor, elektronik och vitvaror till inredning, leksaker, cyklar och kläder.


På vintunnan i vår vindruvspergola ställde jag den nya solcellslampan som jag också fyndade hos Returhuset. Den lyser så fint på kvällen nu när det mörknar på allt snabbare.


Och vad har vi här? En superfin ostbricka - design Leif Mannerström - med tillhörande ostkniv. Även denna funnen på Returhuset och passar väl perfekt till den lilla ostbrickan. En mogen Brie, ett par salta kex, egenodlade fikon och hemgjord björnbärsmarmelad. Kan det bli mycket bättre?


Varje vecka får Returhuset in nya produkter så kika in ofta är min rekommendation.


På Returhuset graderar man alla produkter i olika skick och lämnar sedan garanti och 14 dagars öppet köp så att man som kund ska känna sig absolut trygg med att köpa återbrukat.

Jag hade inte kunnat vare mer nöjd med mina produkter. Allt i helt perfekt skick. 



Önskar er en fin måndag!
Kram M ❤