onsdag 9 maj 2018

Sommarkänsla i vardagsrummet

Inlägget innehåller adlink








Som jag skrivit många gånger tidigare gillar jag att byta ut textilier efter olika årstider. Ett snabbt och relativt billigt sätt att förändra känslan i ett rum. Nu var det dags igen! Sommarkänsla till vardagsrummet och soffhörnan önskades.


Jag ville få till en lätt och ljus sommarkänsla och satsade på lite pasteller till vår i övrigt neutrala färgskala. Det är det bästa med att ha basfärger för då är det lätt att sätta till accentfärger som verkligen kan förändra.


Det var nämligen så att jag slank in på HM Home härom veckan och där hittade så himla fina kuddfodral och en mjuk pläd i pastell till galet bra priser.


Jag valde olika sorters rosa nyanser och mixade med en vacker grågrön färg. När man väljer nyanslika färger (dvs färger som har samma nyans men olika kulör) så blir känslan harmonisk och man kan även blanda in flera mönster. Så ton-i-ton och nyanslikt blev konceptet denna gång.


För att ytterligare förstärka den lätta känslan plockade jag fram spegelbrickan igen och ordnade ett litet stilleben av doftljus, liten vas, ljuskopp och några detaljer som kändes somriga; en korall och en snäcka funnen på en strand under en semester.


Så blev det pioner. Min absoluta favoritblomma! Jag blev så glad när jag hittade dessa i blomsterbutiken så jag var bara tvungen att köpa. Blandade med limegrön viburnum - visst blev det fint!? Piontiden är ju så kort så man måste bara frossa i dessa när man får tag i dem.


Vet inte om jag visat denna tidigare men då bara måste jag göra det igen för den här fina lilla solcells-lampan är värd att få lite extra uppmärksamhet!


Det här lilla klotet lyser nämligen så otroligt vackert på bordet på vår terass om kvällarna. Den lilla kulan är helt magisk faktiskt och ni hittar den HÄR. Tror jag ska beställa en till....

Här ska vi sätta igång att måla nya förrådet. Det ska bli så härligt att få det vitt och fint. Så gotta go.

Ha en fin dag!
Kram M <3




Inga kommentarer: