söndag 28 maj 2017

Vår helg och lite bilder från orangeriet och pergolan

Vilken härlig Kristi-Himmelfärds helg vi fick! Vädret har verkligen visat sig från sin bästa sida och vi har kunnat njuta av sommartemperaturer och strålande solsken.

I torsdags firade vi en tidig mors-dag hemma hos syster i Genarp. Jag plockade med mig en ljuvlig bukett med liljekonvalj från hennes trädgård.


Liljekonvalj är en av mina favoritblommor. Den lilla anspråkslösa blomman med sin stora doft är så vacker och jag hade ett stort fång av just liljekonvalj i min brudbukett så den betyder lite extra för mig.


Buketten står i en Bloomingville vas och den är köpt hos Sleepo. Alldeles underbar blev den på bordet i vårt orangeri.

I fredags hade vi årsmöte och stämma och grillkväll med alla grannar på vår lilla grusväg. Alltid lika trevligt och varje gång känner jag hur tacksam jag är att jag bor just här.


Lördagen inleddes med frukost i skuggan i pergolan och sedan ägnade vi en stor del av dagen  åt att tömma brunnen och fontänen på vatten och rengöra den. Usch och fy som den såg ut med fullt av alger och alldeles brunt vatten.... 

Inte det mest glamourösa jobbet om man säger så att ligga där på knä och tömma burk efter burk med geggigt vatten, gamla ruttna löv och maskar... Hua. Ingen padda dock detta år, puh!

Vi har köpt ett nytt medel som ska hålla vattnet rent och friskt så det får vi hoppas på! Nu är vattnet klart och fint igen och det porlar så mysigt i vår lilla fontän.


På kvällen lagade vi pasta med chili- och vitlöksfrästa tigerräkor och satt i solen i lilla pergolan och bara njöt av den ljumma kvällen.


När det började mörkna gick vi in i orangeriet och tände en massa ljus, drack vin och lyssnade på musik. Hur mysigt som helst.


Hoppas er helg har varit skön och avkopplande! Vi hörs snart igen.
Kram M <3



Inga kommentarer: