måndag 1 maj 2017

Sköna maj välkommen

Så är den äntligen här - sköna gröna maj! Så välkommen. Nu hoppas vi på en riktigt varm och skön och solig (och mindre blåsig) månad, eller vad säger ni!?

Jag älskar våren och denna tid på året. När det börjar grönska och spira på riktigt och man kan gå ut i trädgården och riktigt se hur det växer och ändras för varje dag.

Igår på Valborgsmässo-afton var vi hos goda vänner på kvällen. Njöt av god mat och många härliga skratt.



Min Äng denna helg är fylld med romantiska rosa ranunkler, söta videkissar och lite taggiga, spretiga blå tistlar. En läcker kombination av kontraster som bildar en skön helhet.

De vackra ljusstakarna i bakgrunden kommer från Hilke Design och jag fick dem i julklapp av min älskling. Så otroligt glad för dessa!

Igår var vi ute på en härlig promenad längs havet mellan Vik och Baskemölla. Just nu är det helt underbart vackert med ett hav av vitsippor, men även backsippor, gulsippor och gullvivan blommar.

Känner mig oerhört privilegierad som bara kan gå ut och har detta runt knuten.







Inga kommentarer: