måndag 28 november 2016

En vacker handtryckt linneduk

Då var det måndag igen och nu går det verkligen snabbt mot december och julmånaden. Hänger ni med!?

Helgen här gick i raketfart och några kransar till ytterdörren hanns inte med. Men däremot blev det bakning av både lussebullar och saffrans-snurror med mandelmassefyllning. Så nu är frysen full av härligt fikabröd. Jag tycker det är så himla mysigt att baka och speciellt nu till jul när man har tända ljus och julmusik i bakgrunden under tiden man knådar och fixar.

Vi har även varit på traditionsenlig adventsmiddag med nära och kära i Malmö och druckit glögg framför brasan här hemma. Igår åt vi lunch på vineriet - Nordic Sea Winery - i Simrishamn. Kan rekommenderas! Nu kör de även jullunch men vi tog den goda halstrade gravlaxen med stuvad potatis.

Jag måste visa er min nya fina duk som ligger på matsalsbordet! Har länge varit ute efter en vacker linneduk i någon snygg grå färg men inte hittat något passande. Tills jag upptäckte en alldeles underbar (och stor för vårt bord är stort!) duk med ett fantastisk handtryckt mönster i en webbshop som jag faktiskt handlat av tidigare - nämligen Ancher Design.

Nedan kommer ett helt litet bildregn på duken som passar extra bra nu till advent och jul tycker jag!





Inga kommentarer: