söndag 19 juli 2015

Det blå Toscana-porslinet har fått en kompis

Ni vet det där fina blå porslinet "Toscana" som vi köpte för någon vecka sedan? Jag älskar det fortfarande och det är så fint så vi slog till på tallrikar och muggar i en annan färg också. Plommon heter den och är så där härligt rosa-lila-grå-aktig som jag tycker är så fint. Dessutom roligt att duka med två olika färger. Passar så bra på sommaren tycker jag!

Så nu används det här porslinet flitigt i Casa Vik, till vardag och fest och frukost, lunch och middag.... Vi försöker ju äta lite nyttigt mannen och jag, försöker undvika för mycket kolhydrater och socker. Min sjukdom mår lite bättre av detta faktiskt och på kuppen har vi gått ner några kilon också. Men ibland blir man ju sugen på något till fikat (vi fuskar ibland!) och vill man fortfarande hålla sig till det där nyttiga så kan jag rekommendera Superfood chokladbollar. Gjorda enbart på nyttigheter som gojibär, nötter, torkade aprikoser mm. Receptet hittar ni på Tildas Kök & Vin om ni vill prova. Barnen kommer kanske inte att gilla dem, haha, för de är inte så söta som vanliga chokladbollar!

Idag måste jag göra klart min senaste lektion i kursen men först ska vi traska över gatan och äta lunch på golfklubben.

Mys och må!

Kram M




2 kommentarer:

Patrik sa...

Du hittar Toscana porslinet på köksprodukter.se

Marie sa...

Tack! Ska kolla in sidan :-)
/Marie