lördag 22 november 2014

Vinterdekorera med snitthyacinter

Hej på er raringar! 

Har ni börjat adventspynta än? Jag har börjat lite smått, kallar det vinterdekoration ;-) Igår när jag var inne i lilla staden hittade jag snitthyacinter på torget och är det något jag är extra svag för så är det just dessa underbara. Det gick ju bara inte att motstå så en bukett fick följa med hem till vårt casa.

Och med det följde även de söta hjortarna, en vintrig löpare på bordet, lite silversprayade kottar och en stjärna i ljusboxen. Det får räcka så länge (tror jag).




Ja, den här lilla stjärnan kom visst också fram. Men den är ju inte så julig. Bara fin och skänker lite värme till det svart och vita i köket. Det underbara doftljuset från The White Company köpte jag i London förra helgen och det doftar fantastiskt. Så där lagom som ett doftljus ska göra tycker jag. Cinnamon, clove & Orange. Smaka på det! Ni förstår ju att jag blir sugen på att ställa mig och baka lussebullar och ta fram ALLT julpynt haha.


Samtidigt blommar den afrikanska liljan för fullt i orangeriet så jag var tvungen att klippa och ta in lite av dessa skönheter till en vas påmsoffbordet så vi kan njuta av dem inomhus. Citronträden blommar för fullt där ute i orangeriet och det doftar citrusblom som fyller hela näsan när man öppnar dörren. Hoppas verkligen våra träd ska klara övervintringen, de är såååå fina nu och stora gröna citroner dignar på grenarna.

Nej, nu ska här städas och slås in presenter. Ikväll ska vi fira min lilla guddotter som fyllerr sex år. Lilla prinsessan börjar bli stor. Ta hand om er och ha en härlig lördag!

Inga kommentarer: