tisdag 18 augusti 2020

Gladiolus pryder matbordet

Inlägget innehåller annonslänkar



Härom dagen när jag var ute och körde på väg hem från ett uppdrag så såg jag plötsligt i ögonvrån en skylt om att det var självplock av bland annat gladiolus och solrosor. Så jag gjorde en snabb sväng och kom fram till ett ställe som heter Österlen Tulpaner som ligger strax utanför Tomelilla, i Lunnarp.



Där fanns det sekatörer och fantastiska blommor i långa rader. Bara att välja ut vad man ville ha och plocka sig en vacker bukett och sen swishade man. Så smidigt och roligt. 

Jag plockade superfina gladiolus i underbara kulörer och en stor bukett med solrosor. När ungdomarna var här i helgen ville de också plocka så vi åkte dit igen och då tog mannen denna bild på mig.

Klassisk vit skjorta här - alltid så snyggt! Kampanjpris nu.



Ser ni vilken härlig karamell-bukett det blev på matsalsbordet. En helt underbar färgklick. Jag blir lycklig varje gång jag går förbi den!




Det är ett av mina bästa köp - så vackra både som de är och tända med värmeljus i.







Hur har ni det i värmen vänner? Puh, jag är allt lite seg idag. Kan också bero lite på gårdagskvällens trevliga boule-turnering med grannarna. Det gick åt lite rosé i värmen ;-)

Ha en fin dag så hörs vi snart igen!
Kram M <3


Inga kommentarer: