söndag 24 november 2019

Aprikos amaryllis och helgens mys





Ja men ser ni! Jag fick tag på aprikosfärgade amaryllis precis som jag önskade. Tycker den kulören är så himla vacker och inte så "julig" om ni förstår mig rätt. Jag gillar den här aprikos färgen som ger en sådan värme till inredningen. Matchar ljuslyktorna perfekt men även kuddarna i soffan som inte syns i denna bild.



Raffinerad och enkel bukett med aprikos amaryllis, mjuktall och småbladig eucalyptus. Ställde buketten i en hög vas på matrumsbordet. 



Detta är ju ett stort rum med högt i tak och ett stort bord så en sådan är maffig bukett gör sig verkligen extra bra här.




Vi har haft en mysig hemmahelg och igår provade vi en ny champagne - Richard Juhlins Guldkula och den var riktigt bra för sina 299 kronor tyckte vi. Bubbel är ju alltid så festligt.



Till skumpan blev det havskräftor från en av våra fantastiska fiskbutiker. Vi fyllde med ett gott örtsmör och gratinerade dem i ugnen - alltså hur gott på en skala!?! Receptet finns på min andra blogg Tildas Kök & Vin om ni vill prova.


Idag har de flesta julstjärnor och adventsljusstakar kommit på plats men som vanligt saknas någon sladd och lampor är sönder så imorgon får det bli ett besök i elbutiken och komplettera upp. Sen lovar jag visa er lite nytt som kommit på plats.

Ha en fortsatt fin söndag mina vänner!
Kram M ❤



This post contains adlinks from Adviral



1. Here / 2. Here / 3. Here / 4.Here / 5. Here / 6. Here / 7. Here

Inga kommentarer: