onsdag 5 juni 2019

Blomsterglädje, rosor och fina sommarklänningar

Inlägget innehåller annonslänkar



Det fina sommarvädret fortsätter här och man vill ju tillbringa all tid ute. Nu går ju det inte riktigt och man får öppna upp fönster och dörrar och släppa in sommaren när man är inne och pysslar.

Vi satte in terassdörrar även i den nya hallen när vi byggde ut och det är verkligen härligt att kunna gå direkt ut i trädgården även härifrån.


Varje morgon går jag ut en runda i vår trädgård och ser vad som hänt under natten :-) Jag måste visa vår Nevada-ros som ni ser nedan. Den är enorm! 


Nevada är en riktig favorit hos mig. Blommorna är stora och vita och den blommar hela sommaren. Doften är dessutom helt fantastisk. 


Hundratals knoppar på rosen nu och det bara poppar upp fler och fler blommor. Underbart!



Stannade till på plantskolan igår och köpte med mig hem lite nytt smått och gott. Luktärter. Åh, vad jag drömt om luktärter. Förstår inte varför jag inte haft det tidigare. Nu blev det i alla fall en planta som jag planterade i en pallkrage och satte upp bambupinnar som ett växtstöd så får de klättra där och jag ser verkligen fram emot att börja plocka buketter.


Så blev det en vit bägarranka som även den ska få klättra men denna i en kruka i pergolan. Jag köpte också en blomstertobak som är en ny bekantskap för mig så det ska bli spännande att följa denna. Doften ska visst vara magisk på kvällen. 


Nu är det äntligen tid för sommarklänningar och AJLAJK är en favorit hos många (mig inkluderat). Så jag måste tipsa om att Campadre har flera fina på kampanj just nu. De helt underbara klänningarna på bilderna nedan är nedsatta hela 60%



Ha en underbar dag och imorgon är det ju Nationaldag!
Kram M <3


Inga kommentarer: