måndag 17 december 2018

Nu har vi klätt julgranen

I helgen blev så äntligen granen klädd och är det något som skapar den där magiska julstämningen så är det väl en glittrande julgran.

Ursprungsplanen att årets julgran skulle stå som ett välkomnande statement i hallen fick vi justera. Granen vi bestämde oss för var visst liiiite för hög för att passa in under takbjälken i hallen.

Så den fick hamna i vardagsrummet trots att vi sagt att där fanns inte plats. Vilket egentligen är väldigt konstigt med tanke på så stort rum detta faktiskt är. Men tänker man lite utanför den där berömda boxen så behöver ju granen inte nödvändigtvis stå intill en vägg eller ett fönster eller något alls att "luta" sig mot. Den kan med fördel stå mitt i rummet och då ser man den från alla håll. Det är ju egentligen det man eftersträvar om ni frågar mig.


Så här står den alltså i hela sin glans med toppstjärna och allt mitt i rummet. Jag tycker att den är alldeles underbar. Speciellt med den fina julgransmattan i fuskpäls som finns HÄR.

Det är ju såååå svårt att fota och göra granen rättvisa. När jag tittar på bilderna är den inte alls så fin som den är i verkligheten. Men huvudsaken är ju att jag är nöjd när jag tittar på den "live" så att säga.


Färgtemat julgransprydnaderna är guld, vitt och vinrött. Tanken var ju som sagt att granen skulle stå i hallen och hade jag vetat att den skulle hamna i vardagsrummet hade jag nog kört på silver istället för guld men nu blev det bra det här med. Guld ger ju verkligen en värmande känsla.


Så här såg det ut igår på tredje adventssöndagen. En värmande brasa, en glittrande gran och tre ljus tända i adventsstaken. Mysigt värre.



Jag plockade även fram våra vinröda sammetskuddar och det blev ju en "perfect match" med de vinröda sammetskulorna och rosetterna i granen.




I helgen hann jag även med att göra lite julgodis och imorgon tänkte jag lägga upp lite bilder och recept så kika in då igen!

Önskar er en fin start på veckan!
Kram M <3





Inga kommentarer: