torsdag 13 december 2018

Glaskras och ny kristallkaraff

Inlägget innehåller annonslänkar


Så var det Lucia och sociala medier svämmar över av söta barn och Lucia-tåg. Åh, som jag kan sakna den tiden med små barn och Lucia på dagis och skola. Hur man satt och kämpade för att inte fulgråta när sångerna och de fina verserna levererades av de små trollen.

Jag får väl se om jag kan kika på något Lucia-tåg på tv så man kommer i lite stämning. Vi har i alla fall fikat på goda saffransbullar efter städning här hemma. Japp, det ska vara rent och fint för imorgon ska granen kläs. Hurra!

Har jobbat på här hemma med diverse olika uppdrag och fotat samarbeten och tagit emot en väldigt spännande leverans som ni ska få ta del av snart.


Ni som följer mig här på bloggen kanske har skymtat något nytt på soffbordet? En ny glaskaraff i kristall har flyttat in i Casa Vik.


Jag vet inte om ni minns men för något år sedan brast plötsligt två hyllplan i vårt vitrinskåp och det blev glaskras utan dess like.... Jag stod vid diskbänken och hörde ett förfärligt brak bakom mig och bara såg hur dörrarna öppnades på skåpet, hyllorna åkte ner och alla glasen föll i golvet och gick i tusen bitar. De få sekunderna det tog kändes som en hel evighet och jag kommer ihåg att jag stod helt som förstenad.

Det som var mest sorgligt var att en gammal ärvd glaskaraff följde med i kraset och det är ju sådant som inte går att ersätta. Glas kan man ju alltid köpa nya men sånt som har affektionsvärde är det värre med.


Men vi har saknat en vacker karaff så nu slog vi till och köpte oss en ny. Den får dock stå på soffbordet istället för i ett vitrinskåp. 

Sedan råkade jag ställa ett doftljus på vår gamla spegelbricka så glaset sprack. Suck. Så det fick bli en ny bricka att ställa karaff och glas på också.





Önskar er en stämningsfull och vacker Lucia-kväll!
Kram M <3




Inga kommentarer: