måndag 3 december 2018

Första advent och tips på små dekorationsgranar

Inägget innehåller annonslänkar






Hej måndag och ny vecka igen. Igår hann jag inte alls kika in här på bloggen. Var såå trött efter lördagens adventsfest och sedan upp tidigt för att gå på barnkalas. Hem och fixa lite inför kommande samarbeten och laga middag och sedan kraschade jag framför Så mycket bättre på Play.


Men visst hann vi med att tända det första ljuset. Vi har faktiskt flera adventsstakar utplacerade på olika ställen i år. Så mysigt ju.


Det här är en kär gammal klenod och ett vackert hantverk i keramik som hängt med i många år. Ända från mannens hem innan vi träffades faktiskt. Den ser lite olika ut från år till och. Det har varit vitmossa i den. Förra året dekorerade jag med eucalyptus och i år blev det grön cryptomeria som blev över från ljusringen jag band till vårt fönster. Det är något visst med pyntet man packar upp år efter år. En fin tradition.

Jag pyntar gärna med små granar nu och tycker det passar bra att ställa fram redan till advent.


Så idag tänkte jag tipsa er om små dekorationsgranar. Här kommer inspiration till er:


En nyhet är dessa vita keramikgranar från DBKD. KLICK.


Granarna finns även i grå betong. Dessa har jag. KLICK.


Har ju även dessa ljusgranar från Kähler. Har sagt det förut men tål att upprepas. Det blir sååå vackert sken från dessa. KLICK.



Elegant julgran på fot från Lene Bjerre i antik silverfärg med stjärna i toppen. KLICK.


Skaka snögloben och se när snön sakta faller över julgranen. KLICK.


Granen Winterland med dekorativa och detaljerade utskärningar i rökt ek, blir en stilfull detalj vid jul.  KLICK.


Små stålgranar i olika storlekar och färger. Fina ensamma eller i grupp. KLICK.



Ännu en liten modern gran i keramik från DBKD. Flera färger. KLICK.


Granen Winterland i mässing blir en stilfull detalj vid jul. KLICK.
Finns även i svart - snyggt att blanda. KLICK.


Fina granar i papper i set om 2. KLICK.


En nyhet från Hedlund är denna porslinsgran som finns i två storlekar. KLICK.



Ha en fin start på veckan!
Kram M <3







Inga kommentarer: