söndag 30 december 2018

En vacker eldtunna

I samarbete med Elementi - inlägget innehåller annonslänkar




Hur har ni det så här på årets näst sista dag? Hoppas allt är bra! Här preppas det för fullt inför morgondagen. Vi har städat, fixat till i gästrummet och desserten är klar.

Nu funderar jag på hur dukningen ska se ut, har inte allt riktigt klart för mig än. Men blommor är inköpta och buketten går i vitt och mycket grönt och det blir perfekt nu till nyår när jag vill att intrycket ska vara ljust, fräscht och krispigt.


Jag älskar att förbereda och göra det fint och välkomnade för våra gäster. Och då måste jag passa på att visa er något väldigt fint som flyttat hem till oss. Ni kommer kanske ihåg att jag skrev för ett tag sedan att vi fått en eldtunna och nu har vi fixat gasol så vi kan tända den som ett välkomnande och fint inslag vid vår entré.


Vår tunna heter Pompeji och kommer från ett företag som heter Elementi. Jag bara älskar den smäckra, mjukt rundade formen på tunnan och tycker den passar så himla bra hos oss som har en Italien-inspirerad trädgård. 


Så här ser det ut vid vår nya entré och tillbyggnaden. Kanske ser lite tomt ut framför huset men ibland ställer vi bilar här (speciellt om vi har många gäster) men jag drömmer om att fixa till det lite mysigare någon gång i framtiden. En rund cirkel där i mitten hade varit fint....


Vi fick  tips om att om man vill använda eldtunnan när det är kallt ute så ska man välja en gasolbehållare av stål då den klarar kylan bättre och gör det lättare för elden att komma igång.


Själva gasolbehållaren har man placerad inuti tunnan och sedan finns det vreden på baksidan där man sätter igång elden. Ibland kan man behöva hjälp av en tändare också för att lättare få fart på elden.


Visst är den så himla fin!? Det är verkligen något visst med öppen eld, så mysigt på något vis.


Till sommaren tänker jag att den ska få flytta in i trädgården och värma oss under kyliga sommarkvällar. 


Välkommen hem till oss!




Så vill jag tipsa er om att HÄR är det just nu 20% på allt från Ernst Design. Det finns ju himla mycket fint i den serien. Älskar keramiken och vaserna till exempel. 



Ett annat tips för oss alla som gillar snygga svarta handväskor (vem gör inte det??) är att det finns många fina på super-kampanj just nu. KLICK.



Nej, nu får jag se till att fortsätta här. Tänkte skriva ut menyer som ska läggas vid varje tallrik. Tänkte att det kunde vara trevligt.

Kram M <3


This post contains adlinks from Adviral



1. Ribb tröja Garia / 2. Byxor Greta / 3. Skjorta Alexandra / 4. Shorts Alexandra / 5. Tröja Scarlett / 6. Byxa Michelle / 7. Huvtröja Montana / 8. Myxa Michelle Svart / 9. Nightslip, Lidia-Tempest-S / 10. Tröja Melli / 11. Byxa Melli

Inga kommentarer: