torsdag 3 maj 2018

Mina sommarblommande lökar har börjat titta upp

Inlägget innehåller adlinks









Åh, maj är väl en härlig månad! En av mina favoritmånader faktiskt när allting blir grönt och det spirar överallt och spritter i kroppen när man ser hur naturen slår ut i blom.

Och spirar gör det i mina fina zink-hinkar som jag planterade sommarblommande lökar i (läs inlägget här).

De har stått ute i trädgården nu i drygt en vecka. Jag ställde dem på rad mot väggen utanför nya förrådet där det är ett litet takutsprång.


Ska vi kika lite på hur det ser ut i hinkarna vid denna tidpunkt? På bilden nedan är det "Creme de Cassis" som kommit upp en bra bit.


Här har vi kallan "Black Star" som förhoppningsvis kommer att bli en ståtlig mörk skönhet.


Liljan "Magic Star" tittar upp ur jorden medan asiatiska liljan "Landini" visst låter vänta på sig....


Hoppas få njuta av både rosa och vita ranunkler i sommar. Här har de börjat kika upp.


Jag har köpt alla mina sommarblommande lökar HÄR och de har så himla bra priser och snabb leverans. Så smidigt att sitta hemma framför datorn och klicka fram och tillbaka och sedan beställa hem det man vill ha!


Dahlia Creme de Cassis


Älskar ranunkler







This post contains adlinks from Adviral



1. BABY BLUE ORCHID / 2. SAILOR BLUE BLOOM / 3. NEON TROPICAL / 4. MYSTERIOUS JUNGLE / 5. SCARLET RED MARBLE / 6. PEONY GARDEN

Inga kommentarer: