tisdag 22 maj 2018

Härliga maj, pingst och uteliv

Vilken härlig pingsthelg det blev! Vädret visade sig än en gång från sin bästa sida och med risk för att vara tjatig så tror jag knappt jag upplevt en sådan underbar maj månad rent vädermässigt någon gång tidigare. Det är bara att tacka och njuta.

Efter allt målningsarbete som tagit mycket tid i anspråk fick vi tid till att städa inomhus och det var välbehövligt kan jag säga. För oj så dammigt och smutsigt det var och oj vilken härlig känsla när allt var skinande rent igen.

Så nu kände vi att vi kunde unna oss lite välkommen vila från allt slit. Äta och dricka gott och njuta av allt det vackra i stället för att bara harva på med allt.


Uppdukat för grillning och vin på vår vintunna i lilla pergolan. Nu har vinrankornas blad blivit gröna och slingrar sig där uppe runt armeringsjärnen.


Det finns inte mycket som går upp mot att äta middag här där vi fångar solens sista strålar på kvällen. Fram till lite över åtta är det sol här - sen får man gå tre steg in i orangeriet om man fryser.

Ser ni det lilla lime-trädet? En mogen frukt som hänger klar att plockas och nu är det fullt av både nya blommor och små lime-bebisar på tillväxt.


Både lördag och söndag blev det lunch på terassen. En grekisk sallad, gazpacho från Gröna Butiken som är världens godaste, och ett glas rosé den ena dagen, ett glas lokal äppelmus den andra. 



I söndags var vi hos min syster och firade mammorna i familjen. Morsdag en vecka för tidigt. För nästa söndag befinner vi oss i Italien!

Jag fick med mig en bukett med liljekonvalj hem från syster ysters trädgård. En av mina favoritblommor som doftar så otroligt gott. Ställde dem i Ängen på chiffonjén i hallen så att man ser dem det första man gör när man kommer in genom ytterdörren och alla gånger man passerar förbi på väg in i sovrummet. 



Ha en fin dag! Kram M <3






This post contains adlinks from Adviral



1. Sunglasses here / 2. Wrap swimsuit / 3. Levis skirt / 4. Aloha Swimsuit

Inga kommentarer: