torsdag 9 oktober 2014

Nya kuddar från Soul of Himla till sovrummet

Hej på er!

Som ni vet målade jag en grå fondvägg i sovrummet för ett tag sedan. Det blev väldigt bra och det passar perfekt att ha utrymmet mellan garderoberna som en fond. Färgskalan i sovrummet är vitt och grått och det känns vilsamt och harmoniskt i ett rum som är till för vila och återhämtning.

Jag har dille på fina kuddar och har redan alldeles för många men när jag såg de underbara linnekuddarna från Soul of Himla kunde jag helt enkelt inte motstå dem till sovrummet. Med sina lite smutsiga toner blev de tokfina till väggen och det grå överkastet i linne och de vita sängkläderna från Beach House Company.

Färgerna jag valde heter Blyerts, ljung och pärlgrå.

I övrigt rullar dagarna på med mycket studerande för min del. Min lilla hjälpreda och följeslagare Wilma ligger på lammskinnet och tittar på medan matte läser. Tycker det är mysigt att man är hemma och väntar otåligt på att det ska bli en fikastund. Matte tar en kopp kaffe och Wilma får lite godis. Fint så.

Gårdshuset med kontoret börjar så sakteliga bli klart. Det blir så fint! Det är målat och klart, nya golvet, pärlsponten och lister är på plats och även lite möbler och matta. Datorn och skrivaren har flyttat ut och det är så skönt att slippa ha allt stående lite överallt i stora huset. Tror snart jag bjuder på en liten sneak peek av kontoret! Och snart börjar det roliga med allt piff.








1 kommentar:

Frualie sa...

Fantastiskt fint sovrum i härliga färger. Och nospuss till fina Wilma såklart!
Lycka till med pluggandet! ❤️