måndag 6 oktober 2014

Fredagsbuketten och lite annat

Så var det måndag och ny vecka. Igen! Nu är vi en bit in i oktober men tittar vi på fredagens och helgens väder är det långt ifrån höst än. Det har varit helt ljuvligt och i fredags och lördags var det riktig sommartemp. Jag satt ute och fikade på den murade soffan invid husväggen och det var sååå varmt och skönt. Slöt ögonen och solen smekte så skönt så man kunde tro det var i juli månad.

Sommarblommorna i kruka är fortfarande väldigt fina och pelargonerna de blomstrar som aldrig den. Lavendeln blommar på nytt och jordgubbsplantan levererar nya gubbar. Och rosorna! Helt underbara. Jag knipsade några till de små vaserna på brickan i tv-rummet och några fick hamna i små glaskoppar som förgyller badrummen.

Få saker kan göra mig på så gott humör som just blommor. Känslan när man städat huset och sedan kan plocka en bukett blommor och sätta på bordet eller som nu i fredags när jag lyxade till det igen och köpte mig en härlig bukett nere hos Kockska Blommor i hamnen. Den här gången blev det rosor i en härlig smutsrosa nyans tillsammans med mörkare fresia och så lite euqalyptoskvistar.

Söndagen tillbringade vi med goda vänner på stranden i Vik, vid Prästens badkar. Vi grillade korv och njöt av den underbara naturen, havet och stranden.




Inga kommentarer: