torsdag 30 oktober 2014

Lite kopparkärlek igen

Kikar in och säger hej så här i slutet av oktober och med Allhelgona-helgen och Österlen lyser inpå knuten. Idag har jag gjort en ny bekantskap i form av ett studiebesök på biblioteket i Simrishamn. En mycket angenäm ny bekantskap i vacker gammal byggnad som byggs till i modern stil med stora glaspartier och öppet hööööögt upp i tak. Gjorde ett litet studiebesök kring ljussättning och lokalerna får högsta betyg av mig när det gäller ljussättningen. Här har man verkligen tänkt till! Passade även på att scanna några planritningar i A3 som behövdes till min kurs.

Koppar är fortfarande en het trend och nu när hösten kommit för att stanna tyckte jag det passade bra att ta in den gamla hamrade kopparbrickan igen. Jag putsade upp den ordentligt och så fick den ta plats på vårt matbord tillsammans med de vackra ljuslyktorna från Tine K som jag nog aldrig tröttnar på. Och på den här kopparbrickan gör de sig alldeles förträffligt och sprider ett så härligt ljus.




Den här veckan har det varit alldeles underbart väder här på Österlen. Strålande solsken och varmt. Jag har tagit promenader både i skogen och längs med havet och bara njutit av den vackra naturen och alla underbara höstfärger. 

Tog en bild på orangeriet och terassen i morse när en svag sol lyste upp trädgården. Häromdagen flyttade jag de gamla äppellådorna från lilla pergolan hit till terassen och gjorde en liten "installation" med lykta, kruka med ljung, rostig krona, trollsländan och lite äpplen och pumpor.

Imorgon är det dags att tända upp med massor av lyktor och marschaller när Österlen lyser. Hela helgen ska vi njuta av levande ljus i alla hus och byar!




Inga kommentarer: