fredag 31 oktober 2014

Halloween my style med pumpor i svart och vitt

HAPPY HALLOWEEN!

I år infaller ju både Halloween och Allhelgona på samma dag. Lite märklig kombination är det allt när man tänker på syftet. Å ena sidan bus och fest och godis och å andra sidan en stilla helg med ljus och eftertanke för de som inte längre finns bland oss.

Vi firar med massor av ljus och goda vänner på besök. Återstå att se om det kommer några små busungar som frågar efter bus eller godis :-) Vi har laddat med en godispåse i alla fall och jag kan tänka mig en bit eller två jag också...


Det blir inte så mycket Halloween-pynt när man inte längre har små barn i huset men lite pumpor tycker jag ändå hör till! Förutom alla ljusen då, men de har man ju ändå. Jag har letat efter fina pumpor som inte är orange eller någon mesgul färg som säljs som vita men det var svårt i år. Därför köpte jag efter fin form och rätt storlek istället och sen tog jag helt enkelt saken i egna händer och målade dem som jag själv ville ha dem. Och då blev det svart och vitt! 


Tillsammans med några vackra höstfärgade löv och en slinga murgröna placerade jag mina pumpor i ljusboxen från House Doctor och det blev en fin prydnad på matbordet att njuta av i helgen.

Jag använde vanlig matt snickerifärg som vi hade hemma och det blev kanonbra.


Nu har vi laddat med massor av ljus och marschaller inför helgen med Österlen lyser!


Önskar er den bästa av fredagar och en fin helg med ljus och stämning! 

Inga kommentarer: