torsdag 8 december 2022

Bakat lussebullar och en rumsgran



Igår bakade jag lussebullar. Åh, finns det något godare?

Min fina stickade klänning hittar du här och anger du koden sandblomman20 får du 20% rabatt.



Mitt trick för att få riktigt saftiga och fluffiga lussebullar är att ha Kesella i degen samt att använda saffranspasta istället för vanlig saffran.




Här sitter jag i trappan och tittar på den lilla rumsgranen jag placerat i en kruka på skänken. 
I år blir det nog bara den granen i vardagsrummet (vi har ju en i sovrummet). Det blir bra det också och julen ska packas ner tidigt i år.

Vaknade till frost imorse och sedan kom solen på besök. Det var inte igår. Tänk så mycket ljusare och härligare det blir och så mycket piggare man blir av ljuset. Tog en promenad efter lunchen - det gäller att passa på när man kan. I flera veckor har det knappt blivit ljust på hela dagen.

Men nu ska jag ta tag i lite bokföring.

Kram M






Inga kommentarer: