lördag 2 oktober 2021

Kär i en parfym och bästa korallfärgade läppstiftet

 Inlägget innehåller annonslänkar





Kan man bli kär i en parfym? Jag tror bestämt det! Jag är nämligen väldigt kär i min nya Eau de Parfum Libre från Yves Saint Laurent.



Jag hade hört så mycket om denna och så många som var helt betagna av doften så jag var såklart väldigt nyfiken nu när det var dags att köpa en ny parfym. 

Doften är feminin med lavendel och apelsinblom och flaskans design är inspirerad av Haute Couture med sina skarpa vinklar och lyx. Den skäms man inte för i badrummet :-)



Toppnoter: Mandarinolja, petit grain-olja, lavandinolja från Frankrike och ett stråk av svarta vinbär.

Mellannoter: Lavendelolja, arabisk jasmin, jasmin grandiflorum och essens från apelsinblommor.

Basnoter: Vaniljextrakt från Madagaskar, cederträolja, ambraackord och mysk.

Doft av frihet.



Men hur skulle den dofta på mig? Jag hade ingen möjlighet att åka till något ställe just nu där parfymen finns så jag fick beställa på nätet. Och vet ni vad som var så himla bra? Jo, när man beställer denna så får man med en liten provflaska. Så känner man att det där var inte rätt så är det bara att returnera.

Men det behövde jag ju som sagt inte - ÄLSKAR den! Går omkring och sniffar på mig själv hela dagen.



Passade även på att beställa mitt favorit läppstift. En supersnygg korall nyans om man gillar den lite varma färgskalan. 



Detta korallfärgade läppstift från Estelle & Thild är halvmatt med mjukt och krämigt och sitter som berget. Det gillar man ju.


Sen klickade jag hem Biotherm Bodylotion jag inte kan leva utan och ljuvligaste duschmoussen från Rituals.


En dag senare landade det i brevlådan. Så smidigt så det är inte klokt. Speciellt för en som bor på landet!













Inga kommentarer: