söndag 24 januari 2021

Testat nya huvudkuddar




Känslan när man sovit riktigt gott!

Tyvärr händer det inte så ofta för mig. Jag brottas med dålig sömn och har gjort det länge. Har ofta svårt att somna och så vaknar jag hur många gånger som helst på natten. Värst är när jag vaknar vid 4-tiden och inte kan somna om. Så drygt.

Jag vaknar av att jag är varm och svettig och hjärtat bultar. Vänder kudden och luftar på täcket och så vaknar jag nästa gång av att jag fryser. Och så håller det på. Sen en tid har jag också fått ont i nacken så det var dags att testa ett par nya huvudkuddar. Att åtminstone ligga skönt och bekvämt är ju alltid något.


'

Så jag blev väldigt glad när Emma Madrass ville göra ett samarbete med mig. Det var verkligen välkommet att få prova ett par nya kuddar. Vi fick testa en mikrofiberkudde (se bild ovan).

Den är extremt mjuk och fluffig. Kudden innehåller två lager och ett vadderat örngott och man väljer själv om man vill ha ett eller två lager.



Den andra kudden vi fick testa är en ergonomisk kudde (se bild ovan). 

Den ger stöd för både huvud och nacke och har ett skum av hög kvalitet. Även denna kudde har flera lager som man kan välja hur många man vill ha i beroende på sovställning. Själv tog jag ut ett lager eftersom jag sover mest på sidan. 



Den ergonomiska kudden blev mannens favorit och min favorit blev den med mikrofiber. Skönare fluffigare kudde har jag aldrig sovit på! Som att sova i ett mjukt moln.

Men jag kommer faktiskt att alternera för den ergonomiska kudden ger ett riktigt bra stöd. Har inte haft ont i nacken en enda morgon sedan jag provade den.



Kan tipsa om att just nu är det 20% rabatt på dessa kuddar och med min kod Marie så får du ytterligare 5% rabatt. Så är du sugen på en nu kudde är det ett bra läge nu!

Kram M




Inga kommentarer: