lördag 31 januari 2015

Ljuvligaste hortensian och drömmar om våren

Hej lördag! Lite skruttig med tungt huvud och ont i halsen men måste köra vidare med kursen hela helgen. Nåja, det är roliga grejor jag håller på med och jag tänder ljus och doftljus på mitt lilla kontor och dricker kaffe och äter choklad så det är rätt ok ändå...

Och min goa fina man han kommer hem med underbara blommor. Hur glad blir man inte?! Inte nog med en stor vacker bukett i precis mina färger och min smak utan även den vackraste hortensia. Den passade perfekt i den grå krukan som varit blomsterlös ett tag och hela härligheten fick pryda soffbordet. Jag går omkring och å:ar och o:ar och tycker det är sååå fint. Tänk vad blommor kan göra med humöret och för känslan i hela huset.





Och titta vad jag fann när jag var inne i orangeriet för att titta till växterna. Blommande Mårbacka! Det kommer en vår. Och en sommar. Snart. Vi måste bara ha lite tålamod.

För det ligger fortfarande ett fint täcke av snö på marken och det ska visst bli riktigt kallt nästa vecka. Men ändå.... den finns där inom räckhåll.

Så. Plugga lite till. Sedan brasa och något gott att dricka. Ikväll kör vi räkor och havskräftor, en nybakt baguette och en massa ost. Inte dumt alls. Kanske en film. Vem vet.

Trevlig kväll!
Kram M

Inga kommentarer: