onsdag 28 januari 2015

Lite vardagsrum och en som är glad att vi är hemma

Hej hej! Tittar in här lite för att säga hej till er. En kaffe och en paus i pluggandet. Snart klar med inredningen av poolhuset. Puh. Nu återstår piazzan och ett sovrum. Mer puh.

Dagarna bara rusar fram och det är redan onsdag och lille-lördag. Ikväll får det bli en god köttbit och ett glas vin. Vi har redan varit hemma snart fem dagar, inte klokt vad tiden går fort. En som är glad att vi är hemma är Wilma. Jag vet att hon haft det jättebra under tiden vi var på semester men det märks att hon är glad att vi är hemma igen. Och lite orolig att vi ska ge oss iväg igen tror jag. Hon följer oss som en liten skugga vart vi än går i huset.

Jag var bara tvungen att köpa med mig ett knippe vita tulpaner från ICA på vägen hem från flyget. Det går ju inte för sig att vara blomsterlös, haha. I veckan blir det nog en tur till blomsteraffären för att köpa några nya krukväxter till fönstren. De flesta är lite gamla och tråkiga efter vintern. Sugen på lite våriga blommor. Vi får se vad som finns.


En glad liten vovve. Ligger gärna på den tjocka gosiga mattan under soffbordet. Mattan hittade vi på Urban Living när vi egentligen skulle titta på matta till kontoret. Vi föll direkt för denna som passar helt perfekt i färgen till marmorbordet och till golvet.


Ljusstake Kubus. Diamant Bloomingville. Puff Apotekarns. Bord Posh Living/Svensson i Lammhult.



Härligt ljus nu. Känns att våren är på intåg tycker jag. 
Fåtöljer Happy från Swedese. Lampa PH80, design Louis Poulsen.
Kuddar Marimekko, PB Home, Day Home.


Vad vore livet utan blommor? Väldigt trist om jag får säga vad jag tycker. Tänk när man kan gå ut i trädgården och plocka in lite sommarblommor. Längtar....

Önskar er en fin onsdag så ses vi snart igen!
Kram M

Inga kommentarer: