måndag 22 december 2014

Dreaming of a white Christmas

Ja, drömma om en vit jul i år - det får man nog göra... Det verkar ingen snö i sikte här i Skåne-land de närmaste dagarna i alla fall. Man har ju en dröm om ett vackert snölandskap till jul där trädens grenar är tunga av snö och vackra stora snöflingor sakta dalar ner och lägger sig som ett tjock täcke av vispgrädde i trädgården.

Å andra sidan är det rätt skönt att slippa igenblåsta och oframkomliga vägar som det brukar bli när snön väl kommer till Österlen för på julafton ska vi ju fara in till stan och fira jul med tjocka släkten och det vill man ju inte missa för allt i världen.


Det får bli krispigt vitt inne istället! Snitt-amaryllisar nummer 2 för säsongen står på matsalsbordet, denna gång tillsammans med mjukt tallris. Jättefint tycker jag.


Jag sitter ute på mitt lilla kontor och gör planritningar för glatta livet. Och moodboards och sånt kul. Mycket som ska bli klart nu innan nyåret. Tar en liten paus och tittar in till er här på bloggen. Man blir rätt trött i huvudet och i ögonen av att hålla på med sånt där.


Jag fattar inte riktigt hur vi ska hinna med allt på två dagar men det löser sig väl. Jag har skickat mannen på uppdrag till lilla staden och inhandling i fiskaffären, mataffären, apoteket och pakethämtning står på schemat.


De flesta julklapparna är klara och ikväll ska jag ta in dem från kontoret där de ligger utslängda över hela golvet just nu och lägga under granen så vi får njuta av dem där.


Den här bilden tog jag igår när vi kom hem från 7-årskalas hos lille A, som är min brors son. Så mysigt att efter en massa utlandsår ha brorsan med familj hemma igen. Mannen och hunden och jag satt i soffan, spelade julmusik och hade fullt med levande ljus tända överallt.

Nej, nu kallar plikten igen. Ha en fortsatt fin dan före dan före doppardan!

Inga kommentarer: