torsdag 18 september 2014

Hemma-hos reportage och sommaren kom tillbaka

Ni kan tro att igår hade jag en rolig dag! Två härliga kreativa tjejer på besök i casat. Johanna Flyckt Gashi som är inredare och stylist och Lina Östling som är fotograf kom på besök för att göra ett hemma-hos reportage hos oss. 

De fotade såväl inne som ute och vilken tajming med vädret alltså! Från att ha haft ett riktigt skitväder med regn och blåst i flera dagar blev det nu en helt fantastisk sensommardag med knallblå himmel och strålande solsken. Temperaturen låg på runt tjugo grader och luften var klar och hög. 

Dynor och kuddar åkte ut igen, parasollet fälldes upp, lunch intogs på terassen och det blev en hel del fotat i trädgården och jag tror det kommer att bli riktigt fina bilder. Så får vi hoppas på att något skönt magasin nappar på bilderna också!

Förmiddagen och en bit av eftermiddagen har spenderats med pluggande. Just nu läser jag färgsättning och det är otroligt roligt och lärorikt. Och inte helt lätt...

Lika vackert väder idag och jag har tillbringat resten av dagen i trädgården med att rensa rabatter, kratta, klippa och göra fint. Det är fortfarande så fint i parterrerna och i alla krukor så det är en fröjd att gå och påta och fixa.

En liten stund i solsängen på terassen med en kopp kaffe och nya Allt i Hemmet fick det såklart också bli tid över till. Det känns extra lyxigt och mysigt när det är 18 september tycker jag. Solen värmde gott och humöret är på topp. 






Inga kommentarer: