torsdag 19 juni 2014

Den där känslan av nystädat

Nystädat. Nyputsade fönster. Det där är en känsla som gör mig lite lycklig. 

Dagen innan midsommarafton. Som tiden springer iväg.... Vi har varit och handlat och jösses vilken kommers på vårt lilla Ica idag. Nu börjar sommargästerna anlända. Och jag hörde i kassakön att det var 6 (!) timmars väntan i fiskaffären idag. Låter inte klokt. Tur man har majtessillen fixad sedan tidigare.

Sedan stod städning och fönsterputsning på programmet. När allt är klart tassar jag ut i trädgården och klipper lite blommor till mina vaser. Det är det jag ser fram emot under allt fejande! Det känns vekligen lyxigt att kunna gå ut i trädgården och klippa rosor och stäppsalvia och allt möjligt fint att placera ut i små vaser och koppar. 

Och så passade jag på att ändra bland kuddarna igen. Det fick bli svart/vitt i vardagsrummet igen och de rosa/grå flyttade åter upp på loftet. Ja ja omväxling förnöjer.

Ikväll gjorde vi hamburgare på högrevsfärs på surdegsbröd med gojsig dressing och goda krispiga grönsaker. Oh my så gott! Lägger upp recept på Tildas Kök & Vin senare.








Inga kommentarer: