torsdag 11 februari 2021

Det blir inte alltid som man tänkt sig

 



Ibland blir det inte som man tänkt sig....
Jag hade köpt nya linnegardiner i samma kulör som väggen här i vardagsrummet. Tyget var verkligen jättefint, härlig linnekvalitet som silade genom ljuset och färgen överensstämde helt med väggfärgen (det inte de gardinerna ni ser på bilden).

Så jag hämtade in den gamla symaskinen. Fållade och sydde upp, strök och hängde upp dem framåt kvällen när allt var klart. Perfekt. Så snyggt.

Tills jag kom upp nästa morgon. Jag hade råkat glömma hur lurigt ljuset är i detta rum där ljuset flödar in från alla fyra väderstreck plus takfönster. 

Jaha, där hängde mina nya LILA gardiner! Det kan ju i och för sig vara en behaglig kulör i rätt miljö men inte till vår grå väggfärg och inte heller till soffan eller mattan. 

Jag vet ju av både erfarenhet och sådant jag utbildat mig inom färgsättning hur ljuset påverkar kulörerna i ett rum men detta var en chock. Hela dagen tittade jag med jämna mellanrum på gardinerna som om de plötsligt skulle ändra sig men det gjorde de såklart inte. Inte förrän när mörkret sänkt sig blev det återigen fint men så kan man ju inte ha det....



Så jag rotade i våra skåp och hittade ett par andra tunna linnegardiner som ändå funkar. Jag vill egentligen ha ljusare kulör men dessa får duga så länge tills jag hittar bättre alternativ.




Så jag letar vidare i gardindjungeln. Kanske ska gå mot sandfärgade istället som möter upp mattorna istället för att försöka hitta något som helt stämmer överens med väggarna för det verkar ju helt omöjligt.



Fint till min nya snygga tavla i alla fall!
Älskar denna och fick precis förlängt erbjudandet från Junique där den är köpt. 
Hela februari ut får ni 25% på ett köp om ni anger koden 25Sandblomman i kassan. 

Kram M




Inga kommentarer: