måndag 14 december 2020

Lite rött lagom till Lucia




Det var dags att fylla på vaserna med lite nytt så jag åkte iväg till en handelsträdgård där det är luftigt och gott om utrymme och det visade sig att jag var helt ensam där. Skönt och Corona-säkert.

Kände att det var dags att plocka in lite rött så här lagom till Lucia så det blev ett par ståtliga snittamaryllis som fick följa med hem. Tillsammans med eucalyptus och mjukt tallris skapade jag två maffiga buketter.



Jag köpte också med mig en krans av lingris som jag hängde ovanför soffan.



Det behövs inte mycket rött för att julstämningen ska infinna sig. Den röda färgen tillhör ju det starka ELD-elementet som verkligen tar för sig.



Igår var vi iväg och köpte årets gran. Vi åker till ett ställe där man kan gå runt och välja gran och så får man den huggen och paketerad. Det är SÅ himla mysigt och roligt. Bara snön som saknades.
Sen är ju jag väldigt petig när det gäller att välja rätt gran så det tog sin lilla tid innan jag inspekterat typ halva skogen och hittade den värdig gran, haha.

Nu står den i förrådet och "acklimatiserar" sig som sig bör och jag kan knappt vänta på att vi ska kunna ta in den så jag får börja klä den. Åh, detta tålamod man måste ha....

Vi får se lite vilken färgskala det blir i år. Ska den bli neutral eller kanske rentav lite mer färgstark i år?

Ha nu en fin måndag vänner!
Kram M <3


Inga kommentarer: