söndag 27 december 2020

Julen, julklappar och att vara ute i naturen






God fortsättning kära bloggläsare!

Hoppas ni har och har haft en fin jul. Jag tog en välbehövlig paus från sociala medier och jag måste erkänna att det var ganska skönt. Hur roligt det än är att inspirera så är det en rätt stor press att hinna med allt och leverera så att man känner att man står bakom allt vad det innebär av snygga foton, texter och att interagera med alla som vill.

Så jag har haft lugna dagar. Lugnare än på mycket länge. Det bästa har nästan varit alla härliga promenader här hemma. Här står jag i backen och jazzar runt ovanför fiskeläget i vår lilla by.
Jag fick lära mig att på precis samma plats med samma vy tog Dag Hammarskjöld ett foto år 1945.



Och julafton blev det med familjen till slut. Om än lite annorlunda och kyligare än vanligt. Men värmen och glädjen fanns där med hela min goa familj. Och det är ju det som är det viktiga.



Vi träffades hos min systers familj och de hade fixat så himla fint i carporten med glögg, tilltugg, julgran, eldkorg, filtar och massa pynt. Så körde vi julklappsspelet och alla fick gå hem med två paket.

På kvällen var det bara mannen och jag som åt lite julmat, spelade julmusik, hade hela rummet fyllt med tända ljus och brasa. Det var hur mysigt som helst.



Igår var det dags för ännu en härlig tur. Denna gång till favoritstranden vid Knäbäckshusen. Det var massor av folk ute och promenerade och som, precis som vi, hade fika med sig på stranden. Nästan så folk stod på kö för att sitta på vissa stenar och trästockar.



Jag är iförd nya fina outdoorkläder som jag fick av mannen i julklapp. Känner mig supersnygg i ny jacka och byxor från Revolution Race och nya varma kängor.



Nu blir det ännu roligare att gå ut och vandra och det ska bli mitt nyårslöfte - att vara ännu mer ute och röra på mig under nästa år.

Nu fortsätter vi att mysa här hemma. Idag är det riktig storm ute så det blir nog ingen promenad utan mer att elda brasa och fortsätta njuta i julbubblan.

Kram M <3




Inga kommentarer: