fredag 4 december 2020

Samla ihop och gruppera ditt julpynt




Vårt "säsongsbord" just nu.

Jag har ju tidigare tipsat om att göra sig ett säsongsbord där man byter ut detaljer och föremål efter årstid. Ett roligt och enkelt sätt att förändra och förnya. Gör det gärna på ett ställe där du vistas eller går förbi ofta så att du riktigt kan njuta av ditt bord.

Man kan göra detta på ett avlastningsbord, en skänk, en byrå, eller någon form av hylla.



Nu kör jag vintertema här med ljus, bomullsblommor och vita porslinshjortar. Svårare än så behöver det inte vara. Men mitt tips är att samla ihop och gruppera sitt julpynt så här istället för att pytsa ut det lite överallt i hemmet. På så sätt blir intrycket lugnare och känslan mindre rörig. Plocka hellre bort det du har i vanliga fall så det inte blir överdekorerat.



Vi har haft sonen och hans flickvän här och då passade vi på att göra lite julgodis. Så himla mysigt.
Något jag alltid vill göra varje jul är smörkola med smak av vanilj och havssalt. Det är grymt goda!

Redan fredag igen och dagarna bara rusar iväg. Idag kommer en spännande leverans och medan jag väntar på den ska jag göra lite julfint uppe på andra våningen, på loftet, så det blir lite julkänsla även där.

Kram M <3


Inga kommentarer: