tisdag 8 december 2020

Julen behöver inte vara röd

 Inlägget innehåller annonslänkar



Nu har jag fixat lite julstämning upp på andra våningen, på loftet, där vi har vårt tv-rum.
Jag ville få in en värmande och mysig kulör och valde därför en rostbrun ton. Julen behöver verkligen inte vara tomteröd för att kännas mysig och varm.



Några kuddfodral, en skål med hemmagjorda julkolor, ett doftljus och en gammal apoteksflaska. När man tar in en accentfärg som denna bör man låta den återkomma på minst tre ställen i rummet för att få ihop helheten utan att det spretar och kulören ska kännas "ensam" och inte passa in.



Jag gjorde också i ordning ett fat med hyacinter, mossa, några kottar och la dit en liten tunn batterislinga. Så plockade jag fram de fina betonggranarna jag haft i många år. I fönstret har jag även en elljusstake och en pappersstjärna som står i fönsterkarmen. Så blev det jul på loftet lite snabbt.



En kvist med tall i en flaska gör också så mycket för julstämningen. Älskar sådana här snabba knep.

Jag har satt ihop ett litet collage om du vill ha en liknande färgskala i jul.






3) Glasflaska (13 kr!!!)






Idag har det banne mig inte blivit ljust på hela dagen.... Tur man har ljusstakarna och stjärnorna. Annars hade det blivit för trist. 

Nu ska jag jobba klart här och sen ska jag slå in lite fler julklappar och sätta på lite julmusik.

Kram M <3

Inga kommentarer: