tisdag 24 november 2020

Hemma-spa

Samarbete med Dharmazone




Ibland kommer det över mig så där lite extra. Vilken märklig tid vi lever i. Vardagen rullar på trots pandemi och restriktioner - man tänker att vi måste alla kämpa på och hålla ut. Men ibland trillar jag liksom ner i ett mörker med all saknad efter nära och kära. Längtan efter en helt normal vardag och det som tidigare var helt självklart. Träffa släkt och vänner, gå på restaurang, resa, gå i affärer, boka in sig på hotell...

När det känns sådär deppigt försöker jag göra vad jag kan hemma för att känna att vi ändå har det bra i vår lilla bubbla. Gör det så mysigt jag kan hemma och försöker hitta på alternativ.

Att åka på Spa är helt omöjligt för oss och presentkortet ligger där i lådan och väntar på bättre tider. Tills dess gör jag lite Hemma-spa och det är inte dumt det heller. Inpackningar, mask, fila, smörja. Mjuka handdukar, doftljus och lugn avslappningsmusik. Jo, det går utmärkt att hemma-spa-a!



På Spa har de ju alltid så härliga produkter och därför blev jag väldigt glad när jag hörde talas om Dharmazone och fick testa några av deras produkter. 

Dharmazone har funnits på Spa sedan 2005 men nu kan man även köpa hem deras härliga produkter från webshopen. Skonsamma, miljösmarta och ekologiska produkter för både henne och honom. Det bästa är att de ger verkligen den där Spa-känslan man vill ha.

Jag har fått glädjen att dela med mig av en grym rabattkod på hela 30% som gäller till och med den 30/11 2020: "SANDBLOMMAN30"

Just Say No lotion (bilden ovan) är det senaste tillskottet av omtyckta krämer och denna är en riktig fuktbomb. Eteriska oljor från patchouli, lavendel med ytterligare krydda från svartpeppar ger en varm, lugnande och välgörande doft med inslag av trä. Helt ljuvlig och passar alla hudtyper.



Doften är en kombination av blommor och hav och helt underbar. 



Älskar serum och detta kan jag verkligen rekommendera. Helt klart beroendeframkallande! 
Ljuvligt bärnstensfärgat och man känner riktigt hur det vårdar på djupet och dessutom ger det en gyllene ton tack vare att det innehåller beta-karoten.



Så härligt ansiktsvatten / face toner. Alkoholfritt med aloe vera, probiotika och kamomill som naturligt balanserar PH-nivån, stärker hudens motståndskraft och läker hudirritationer. Ny favorit.



Det var lite ta-hand-om-dig-tips från mig.
Nu håller vi ut och kämpar på lite till!

Kram M <3


Inga kommentarer: