fredag 6 februari 2015

Vinter vs sommar i den italienska trädgården

Hej fredag! Har ni helg-feeling vänner? Bästa dagen ju:-)

Idag hade vi strålande vackert vinterväder hela förmiddagen. Solen sken från en klarblå himmel och det var så vackert mot snötäcket som låg som ett lager bomull över hela trädgården. Jag var inte snabb nog med kameran så dessa bilder knäpptes när solen redan tackat för sig för den här gången...

Hur som helst. Idag har jag lämnat in sista projektet innan examensarbetet på termin 1 i min utbildning mot certifierad inredare. Känns otroligt skönt och har knappat in en vecka i alla fall efter min semester. Nu väntar ett stort inredningsprojekt som är det sista arbetet man måste bli godkänd på innan det är dags för termin 2.

När jag ändå var inne i lilla staden och på macken för att posta mitt paket med moodboards, kollage och planritningar passade jag på att unna mig en tur till blomsteraffären. Tyckte jag var värd lite nya, fräscha fredagsblommor extra mycket idag. Det blev en fin bukett bestående av smutsrosa rosor, vaxblommor och eucalyptos som nu pryder matsalsbordet. Söta rosa ranunkler till sovrummet och så knoppiga vita pärlhyacinter till en kruka i tv-rummet.

Längtan efter vår och sommar är extrem nu. Fastän, och kanske ännu mer, just därförför att vi precis upplevt sommar i tre veckors tid, så vill jag bara att den här vintern ska vara över nu. Hittade några bilder från i somras på trädgården. Vinter vs Sommar. Vilket föredrar du?







Inga kommentarer: