tisdag 21 januari 2020

Nya ljusstakar och lite vårkänslor

Inlägget innehåller annonslänkar







Bilden är från när solen sken in så mysigt så det är inte denna grå tisdag...
Men visst får man lite vårkänslor när man tittar på bilden. Det är något med ljuset som väcker de där pirrande och bubbliga känslorna. 

Det knoppas både här och där och när jag var ute i förrådet imorse såg jag att tulpanlökarna jag planterat i zinkhinkarna redan börjat titta upp. Nu vill man ju verkligen inte ha någon köldknäpp som förstör allt det där. 




Trenden säger att torkade blommor kommer ännu större i vår och det torkade gräset jag plockade i höstas känns ju därför fortfarande högaktuellt. Ljusa träslag är hett. Och gult är en av kulörerna som kommer starkt. Hoppsan vad jag blev trendig plötsligt. 

Jag gillar ju de där varma naturtonerna och inreder gärna med hjälp av verktygen inom Feng Shui och speciellt då med de fem elementen som jag vill ska harmoniera. Den varma tonen på gult ni ser i bild tillhör jordelementet men tar man en ljus pastellgul färg tillhör den metall och har man en riktigt stark gul kulör så blir den eld. 

Ser ni de fina ljusstakarna i trä? De fick jag i julklapp av sonen och jag tycker de är såååå himla fina. Han vet minsann vad Mammi gillar han. Dessa är designade av Lovisa Wattman och säljs på Norrgavel. Magiska. Och på kampanj nu dessutom.







Jag måste också tipsa er om att Ellos fått in så mycket fina vårnyheter. Kolla bara bilden ovan! Wow säger jag bara. Just nu får du hela 30% på dyraste varan från Ellos kollektioner med koden 415811.
 Gäller nybeställning av kläder, skor, accessoarer samt hem & inredning på Ellos.


Nu ska jag åka in till gymmet och låta kroppen få sig en genomkörning.
Ha en go kväll!
Kram M ❤


Inga kommentarer: