måndag 20 januari 2020

Födelsedag, blommor och outfit

Inlägget innehåller annonslänk







Helgen försvann fortare än man hann blinka och jag har hunnit bli ett år äldre.

Födelsedag i lördags och det blev en lugn dag hemma, bara mannen och jag. Fick världens finaste födelsedagspresent i form av en ny systemkamera som jag är SÅ glad för. Nu ska jag bara försöka lära mig alla nya funktioner också så blir den toppen att använda i mitt jobb.

Igår däremot hade vi hela stoooora familjen på gemensamt kalas (A fyller år 25 december så det är inte en så kul dag att fira). Vi bjöd till lunch med en massa plockmat. Perfekt när man är många och man kan förbereda mycket dagen innan.


Parmesan-paj till exempel. Ljuvligt krämig och magiskt god tycker jag.
Ett måste när jag bjuder på plockmat.




Vi fick så många fina presenter och huset är fyllt med vackra blombuketter utplacerade i olika vaser runt om i olika rum. Njuter. I present hade vi bland annat önskat oss någon upplevelse och vi fick två presentkort på brunch på helt ljuvliga ställen. Gissa om jag ser fram emot detta.



Trivs så bra i den här typen av klädsel. Skinn (fejk) kjol, topp, tjocka strumpor och en lång mysig kofta. Kjolen och koftan köpte jag hos Mandeldesign
Koftan är av märket Only och kjolen Vila.

Så fick vi champagne och vin, härliga produkter från Rituals, goda ostar och tillbehör och en tavla. Man känner sig verkligen uppvaktad på alla sätt.




Dagens bästa kopp måste väl ändå vara den man dricker efter frukost.

Tipsar om att Jotex har 20% på alla gardiner denna vecka. Mina sammetsgardiner som jag alltid får så många frågor om och som ni ser en glimt av i bild heter Simone.

Ha en finfin start på veckan!
Kram M ❤






Inga kommentarer: