fredag 9 augusti 2019

Hurra - höstlökarna är här

Inlägget innehåller annonslänkar





Åh, idag upptäckte jag att höstlökarna är här hos Odla.nu! Det kan ju tyckas tidigt att tänka på våren och blommande tulpaner, liljor, krokus och snödroppar när vi fortfarande är i sommarmånaden augusti men hjärtat slår ändå ett extra slag när jag tänker på det och det är ju så roligt att sitta och planera för hur trädgården ska se ut när våren och nästa sommar kommer!

Det är som att stiga in i en godisbutik där man kan klicka runt bland alla vackra bilder på blommor i alla de färger och former.

En sak är säker och det är att jag ska beställa fler liljor. Mina liljor har varit och är fortfarande helt makalöst vackra där de ståtar i rabatt och i kruka. Nästa år vill jag ha fler.

Dessutom är det just nu premiärrabatter med minst 20% rabatt på höstlökar så då får man ju passa på.


Favoriten är nog den asiatiska liljan som är nästan svart eller kanske lite mer som mörk choklad :-) Alla som ser den blir helt hänförda så det blir helt klart fler av denna skönhet. 
Svarta liljor hittar du här.  Kika på "Mapira" och "Royal Kiss".


Jag tycker det är vackert att blanda liljor i olika färger. I år valde jag de svarta tillsammans med ljust rosa och det var en lyckad kombo. Tror att jag ska blanda in vitt också nästa år också.


De som jag odlar i kruka tog jag in i orangeriet och i förrådet under vintern utan att vattna eller göra någonting annat och de klarade detta finfint. Dessa krukodlade blommar tidigare än de som kommer i rabatten och det är ju alltid roligt att få lång blomning. 


Kikade på lite nyheter också. Vad sägs om rosa pärlhyacinter - dessa var ju bara för söta!




Tror jag ska frossa lite bland alla läckerheter i helgen!
Kram M ❤


Inga kommentarer: