torsdag 28 april 2022

Plötsligt stod de bara där




Ja plötsligt stod de där rakt framför mig. De där små underbara penséerna jag letat så efter. 
Färgen är helt magisk. Precis lika vacker som de jag bara sett på bild innan.
De skimrar i olika nyanser av aprikos, rosa, brons och guld.



Jag förstår att dessa är hett villebråd och när jag var i handelsträdgården senast så stod det några ex på kassadisken när jag skulle betala lite annat. Gissa om jag var snabb att knipa ett par!



Ljuvlig tid vi har framför oss i trädgården nu mina vänner. Jag går på upptäcksfärd varje dag och ser hur det spirar och gror överallt. Persikoträdet har fullt av små rosa blommor och det är såå sååå fint.

Däremot verkar aprikosträdet vi köpte förra våren och som vi har i kruka inte må så bra. Tror det frusit när det först var så varmt i mars och knopparna började komma och sen kom jättekalla nätter efter det. Buhu.....



Annars då? Jo, igår var jag i Malmö och det blev bland annat ett besök hos frissan.
Lite uppfräschning med ljusa slingor och klipp och så fina lockar på det.
Vi har en inplanerad resa framför oss så kul att känna sig lite extra fin i håret.

Kram M