tisdag 27 augusti 2019

Magiska sensommarkvällar i pergolan

Ett himla tjatande om vädret dessa dagar men man är ju i något slags euforiskt tillstånd när det är 25-26 grader, strålande solsken och klarblå himmel så här i slutet av augusti.

Och kvällarna ska vi inte tala om. Heeeelt underbart MAGISKA! När man kan sitta ute och äta middag och sen lugnt sitta kvar medan solen går ned och det mörknar och det fortfarande är varmt. Och alldeles vindstilla.

De senaste kvällarna har vi ätit middag i pergolan under vinrankorna där vindruvsklasarna hänger ned ovanför oss. Det är som ett eget litet magiskt och väldigt romantiskt rum det där.

Dukar fint med vit duk, finporslin och en massa ljus. I armeringsjärnen runt pergolan har vi ljusslingor som lyser så mysigt på kvällen.

Bjuder på några suddiga kvällsbilder men det är stämningen jag vill förmedla! Detta ska jag spara i minnenas bibliotek och ta fram i november när höststormen yr utanför.






En av middagarna som avnjutits de senaste dagarna är en ljuvligt krämig pastarätt med salsiccia och spenat. Den måste ni prova! Receptet finns på min andra blogg Tildas Kök & Vin.




Dagens tips! Missa inte att Nordic Nest (fd Design Online) har flyttrea med upp till 50% rabatt. Där hittar ni bland annat den här fina och användbara vasen från Ernst Design. Förr 259:- och nu 172:-

Just nu har jag solrosor i min. Så fint. Visar imorgon för nu ska jag ut och njuta allt jag kan i solen. 


Soliga kramar M ❤



Inga kommentarer: