lördag 13 juli 2019

Blåtimmen och vår eldtunna

Idag är vädret verkligen urtypen för svensk sommar. Jag blir nästan full i skratt när jag tänker på det. Ena sekunden soligt och varmt och i nästa hällregn och åska. Så där har det hållit på ett par timmar nu. Vi har precis varit ute och ställt grillen i skydd under parasollet för ikväll ska det grillas. Punkt.

Mannen har varit och köpt sea bream i fiskaffären och den ska fyllas med gottigheter och läggas på grillen och jag ska göra en fransk potatissallad att äta till.

Mellan skurarna fick jag för mig att städa lite och eftersom jag bara skulle "städa lite" hade jag fortfarande ett par av mina fina favoritbyxor på mig. Blev inte glad när jag titta mig i spegeln när allt var klart och det var stora blekta fläckar på byxbenen.... Hade väl råkat spilla av toa-rengöringsmedlet och lagt knäna på det. Grrrr. Blir. Trött. På. Mig. Själv.

Nåväl, jag bjuder på lite kvällsbilder från en vacker sommarkväll. Vindstilla, nyvattnat, precis när solen gått ner och Blåtimmen närmar sig alltmer. Då tände vi den fina eldtunnan från Elementi.se.


Levande eld skapar verkligen stämning i trädgården. Jag tycker denna eldtunna som heter Pompeji passar så bra i vår Italien-inspirerade trädgård. Den drivs med hjälp av gasol (en gastub som sitter inuti tunnan).


Sådana här sommarkvällar alltså. De får man lagra i hjärtat och plocka fram när höstvindarna viner runt knuten och kylan tränger in i varje liten cell i kroppen.


Och för att maxa myset kröp vi ned i bubbelbadet där borta under bambutaket i pergolan. Den har förresten fått ett par nya solcellslampor men det kan jag visa närmare en annan dag.


Ha en härlig lördag vad ni än hittar på!
Kram M <3


Inga kommentarer: