torsdag 5 april 2018

Vackra runda mattor till hallen

Oj oj vilka långa bråda dagar det varit... Har inte hunnit kika in här en endaste sekund. Vi har äntligen - efter 4 år - stängt vårt förråd i Malmö. Det förrådsmagasin vi skaffade när vi sålde lägenheten och flyttade ut hit till Österlen och Casa Vik. Varje gång man kommit dit har man fått ont i magen och tänkt att det här kommer vi aldrig att få ordning på. Dyrt som sjutton är det ju också...

Så det har sorterats och slängts och körts iväg, kan ni tro. Nu är det ganska fullt här hemma, pust. Men vårt nya förråd här är guld värt med sitt extra loft där man kan stuva upp massor. Med hem har vi bland annat en fin gammal chiffonjé som nu står i "mellanrummet" eller nya hallen. Ska bara piffa klart lite så ska ni få se hur det blev.

Vi har även hunnit med att hjälpa sonen flytta till en studentlägenhet och igår tillbringade vi en del av dagen med att handla lite matnyttigt till honom på det blågula varuhuset.

Kommer ni ihåg att jag måttbeställde en rund fluffig matta till vår walk-in-closet? Jag blev så himla nöjd så jag beställde även två stycken till vår nya hall.

Eftersom vi har världens (tycker jag) finaste kalkstensgolv i hallen ville jag ha något som bara skulle "lätta upp" det fyrkantiga intrycket och framhäva själva golvet och inte mattorna i sig.

Därför valde jag två runda mjuka viskosmattor i en sober grå ton som återfinns i kalkstenen. Väldigt svårt att återge på bild men det blev väldigt bra! Jag valde dessutom två olika storlekar, en lite större och en lite mindre matta.


Helt perfekt att kunna designa sin egen matta både till färg, form och storlek. Precis som förra gången vände jag mig till Lüpperts Mattor som har massor att välja mellan.


Så mysigt att sätta ner fötterna på mjuka fluffiga mattor! Mattor har ju även egenskapen att de stoppar det rusande Chi-flödet som man annars kan uppleva i stora rum.


Där det lilla bordet står till höger i bilden nedan ska den gamla chiffonjén stå. Och bredvid en nyhet som kom i veckan. Äntligen ska vi få färdigt "mellanrummet" efter nästan tre månader. Ser fram emot att hänga upp vår nyinköpta tavla och att "piffa" klart.


Närbild på viskosmattan. Älskar livet i den.


Kram M <3

Inga kommentarer: