söndag 11 mars 2018

Fixat lite på nattduksbordet

Inlägget innehåller adlinks





Igår när vi hade städat fixade jag lite extra fint på nattduksbordet. På min sida av sängen ;-) På makens ligger det ett gäng halstablatter och två nässpray....


Men visst är det mysigt att ha något vackert att titta på när man slår upp ögonen på morgonen och det sista man ser innan man släcker lampan!? (Ja förutom sin andra hälft då, hihi...) En liten vas med en kvist eller en blomma är den ultimata lyxen tycker jag. Ett doftljus, en tavla lutad mot väggen och en fin skål eller burk där man kan förvara sådant som man inte vill ha liggandes framme. Det fina guldäpplet med lock har jag fått i present av sonen och jag gillar det så himla mycket!


Sänglampan heter Larry och finns att köpa HÄR.


Många som frågar över hängstolen och den är köpt på Solhem Inredning.

Vi har precis varit en sväng till en plantskola och köpt en ny grön växt till sovrummet. Fikonträdet trivs visst så himla bra inne just nu så det har brett ut sig och tar upp alltför stor plats därinne. Så det fick bli en lite mindre fiolfikus istället i hörnan vid fönstret.

Fikonträdet ska jag plantera om och så ska jag se om jag kan ta sticklingar på det. En stor fin korg fick också följa med hem att ha som kruka. Har snöat in lite på korgmaterial just nu. Tycker det ger en sådan varm och hemtrevlig känsla till vit puts och sten- och trägolv. 

Men mer om det imorgon. Hoppas ni har en skön helg och njuter av söndagen! Vi gjorde hjortfärsbiffar med jordärtskockspuré och dijonsenapssås igår och eftersom det var en stor sats är det bara att värma på lite ikväll - så skönt!

Kram M <3

Inga kommentarer: