torsdag 29 mars 2018

Nya kuddar till terassen och en ljuvlig påskbukett

Inlägget innehåller adlinks






Skärtorsdag och snön vräker ner här på Österlen... Hård vind och jag är rädd att vi blir insnöade igen. Tänker på alla som väntar långväga besök, hoppas att de ska kunna ta sig hit. Vi är ensamma här i påsk och har inget planerat så för oss är det väl ingen större fara. Men jag tänker på alla som nu öppnar upp sina butiker och gallerier och restauranger. Påsken är ju den stora helgen här ute hos oss där det brukar komma massor av folk. Det kan verkligen få riktigt tråkiga konsekvenser för många.

Jag drömmer mig bort till soliga dagar istället. För man vet ju att någonstans där längre fram så kommer vi sitta i solen på terassen igen. Vi kommer att ligga i den randiga skuggan i våra solsängar och titta upp på doftande blåregnet i pergolan eller sitta uppkrupen med en kopp kaffe på den murade soffan intill husväggen och lyssna på humlesurr och fågelkvitter.



Minns ni att de flesta av våra kuddar hade möglat i dynboxen när det var dags att ta in dem på vinterförvaring? Jag blev så ledsen för det var många som jag tyckte väldigt mycket om.

Nu har jag i alla fall så smått börjat fylla upp förrådet igen och jag valde blå toner igen. Tycker det passar så bra i vår Medelhavsträdgård och är vackert mot de vita murarna och husfasaden.

Är ni nyfikna på vad jag hittade? 


Här ligger min sköna blå lilla kuddsamling och bara väntar på vår och vackert väder.


Kudden med fåglarna i förgrunden är designad av Emma von Brömmsen och jag tycker den är så himla fin. Den och de två med löven kommer jag att ha i den murade soffan intill husväggen.


Dessa två med tofsar i hörnorna var väl också himla fina!? De ska ligga i solsängarna i stora pergolan.


Kuddarna är inköpta HÄR och vet ni - världens bästa rabatt på ALLT just nu. Det är nämligen 25% rabatt på HELA sortimentet för medlemmar och de som blir medlemmar. Gäller fram till 1 april 2018 och på ordinarie priser. Det är nu man ska passar på! KLICK!


Och titta här vad som precis levererades till dörren i snöyran. Knappt så jag fick upp ytterdörren  En alldeles ljuvlig vårbukett från Interflora.se. "Empower Woman" heter den och den ska verkligen få lysa upp påsken här hemma! En påskbukett a la Marie med aprikosfärgade rosor, anemoner, prärieklocka, tistlar, vaxblomma och körsbärskvistar. Vilken lyx att kunna beställa hem en bukett och få hemlevererad även när man nästan är insnöad. Så glad och tacksam för det.


Jag vet att det är många med mig som gillar vaserna och annat från Ernst Design. Den rökgrå vasen jag har trollhassel och fjäderblommor i är just därifrån och en riktig favorit till bra pris. Såg att just nu är det 20% rabatt HÄR! Ett riktigt bra klipp om du frågar mig.

Det lär väl inte komma några små påskkärringar och ringa på i det här vädret så vi kan nog börja tulla på påskgodiset alldeles snart :-)

Glad Påsk fina ni!
Kram M <3



Inga kommentarer: